Presa

Presa românească este „ sublimă dar lipseşte cu desăvârşire”.

Când mă gândesc că lipseste, nici nu stiu la care aspect sa ma refer mai întâi.
În primul rând să zicem de calitatea ştirilor, informaţiilor care sunt mult distorsionate. În politică este clar, că fiecare trust îşi are favoriţii, anumite interese şi scopuri.
În prezentările normale, de ştiri, apar unele aspecte nuanţate care să dea vina pe o persoană / sau grup de interese politice. Totul apare hilar.
Mai nou se vând ziarele nu pentru ceea ce scriu juranaliştii în ele şi pentru ceea ce conţin şi pot aduce beneficii cititorilor.
Ziarele au început să se vânda la pachet cu alte produse. Mă bucur că se vând şi cărţi pentru ca vorba aceea a unei rude al marelui nostru scriitor Ion Crengă „ din cărţi culegi înţelepciune şi nu esti numai aşa ovacă de muls pentru fiecare”, sau filme ale cinematografiei romaneşti/internaţionale. Ma refer la cele care vând iluzii! Se dau cupoane de concurs pe care le răzuieşti sau trebuiesc expediate pentru ca prin tragere la sorţi să câştigi un anumit produs.
Am vazut o persoana care a cumpărat 14 numere ale aceluiaşi ziar pentru a lua taloanele de concurs! Apoi după ce le-a rupt, a aruncat presa la gunoi, deci munca unei echipe de jurnalişti a ajuns să fie aruncată….
Zilele trecute mă sunase un amic să-i cumpăr un anumit ziar. Numele acestui ziar era unul obscur, pe care l-am notat pe o hârtie ca să nu-l uit. Dimineaţa m-am dus să achiziţionez acest ziar. Normal era o coadă medie, 2-3 persoane care cumpărau ziare la greu. Când ajung şi eu să cer ziarul cu pricina mi se spune ca au fost doar 2 bucăţi care s-au şi vîndut rapid. În fine, poate aşa e la acest chioşc…M-am dus la alt chioşc la care primesc aceeaşi replică , diferenţa fiind doar numărul de exeemplare avute, aceeaşi replică!
În fine la alt chioşc cineva îmi spune că are acel ziar dar fără suplimentul care era căutat şi mi-l ofera la preţul iniţial al ziarului respectiv…
Deci după acele vânzări rapide de dimineaţă, chioşcurile de ziare, pot trage liniştite oblonul…au terminat treaba pe ziua respectivă…

Altă dată eram în gară şi erau călători care vroiau să cumpere ziare de citit pe drum dar nu prea aveau succes, deşi acele chioşcuri erau bine aprovizionate….

Mai nou se vând ziare cu taloane care se completează zilnic, dar numai dacă cumperi ziarul în fiecare zi…Eu nu înţeleg, cum se simt împliniţi acei ziarişti ştiind că produsul muncii lor nu valorează nimic, dispărând în neant!
Îmi vine în minte acele vorbe vechi si totuşi actuale …” noi ne facem că muncim, ei se prefac că ne plătesc…” sau „ timpul trece , leafa merge”.
Deci fie ziarul oricât de obscur, dacă oferă o iluzie de câştig, devine unul cunoscut!
Apoi unele ziare / trusturi de presă , încep să se laude cu numărul mare de vânzări, tirajul care este în continuă creştere!
Cum se spune, afacerea care oferă o iluzie cât de mică, de câştig, este o afacere profitabilă!

Lasă un răspuns

