Comparaţia vieţii

De ce, mereu ne ridicăm sau ne coborâm la nivelul anumitor personae pentru a ne compara cu ei?

De mici copii, ne comparăm jucăriile, prietenii, îmbrăcămintea…. Ne întrebăm părinţii care dintre noi este mai bun, mai frumos….Întrebăm pe unii pe alţii, pe noi, pe cine iubim mai mult, pe mama sau pe tata?
Apoi încet creştem şi începem să ne comparăm valorile cu cei din jur, fără a ne gândi prea mult la noi înşine.

Mă întreb de ce ar trebuzi să-mi placă şi mie un lucru cum are X şi să mi-l achiziţionez şi eu?
De ce să ne luăm maşini scumpe şi să le stricăm pe terenurile agricole de pe unele unele drumuri…. ca să ne uităm cum am risipit banii?
Sau de ce să-mi achiziţionez produse scumpe doar de dragul de a avea ceva de fală?

Încercăm mereu câte ceva dar doar pentru a face ceva mai mult, să demonstrăm ceva, cuiva, în comparaţie cu altcineva.

Comparaţia cu alte persoane trebuie să fie doar din cauza ambiţiei de a reuşi în viaţă nu din dorinţa de competiţie şi laudă de sine.

Trebuie să fim noi înşine, fără a ne gândi la ceea ce fac alţii. Pentru că fiecare, prin ceva este unic. Acel unic poate fi ceva benefic pentru cei din jur.

Să fim prieteni cu alţii, dar să fim noi înşine!

3 răspunsuri la Comparaţia vieţii

  1. bradu spune:

    Da,fiecare vrea sa fie unic dar nu stie sa aleaga adevaratele valori.Si uneori cand percepi acest lucru il respingi cu teama,teama de a nu fi marginalizat de nimicnicia din jur.De ce?Nu pot sa-ti raspund,si eu mai cad in aceasta capcana…

  2. cluc24 spune:

    Oamenii se compara cu altii, nestiind ca fiecare are macar un „ceva” unic….

  3. bradu spune:

    Asa este dar uneori nu stii cum te percep oamenii.

Lasă un răspuns

