Se apropie iarna!

Uşa se deschide încetişor. Pătrăţel intrănd liniştit, ca la el acasă, în sufrageria din apartament. Gogoşar era concentrat la ştirile de la televizor.
Pătrăţel se apropie de fereastră, aruncă o privire scurtă, după care se aşează în fotoliu.
Cele câteva secunde de linişte, sunt întrerupte de vizitator:
– Vine iarna…Gogoşar!
Gogoşar, nedumerit, priveşte pe fereastră. Se ridică de pe scaun, merge la geam, priveşte afară, se uită la televizor, după care se opreşte în faţa vecinului:
– Pătrăţel…ai păţit ceva?
– Nu. De ce? – întreabă nedumerit Pătrăţel.
– Afară este soare…puţin frig dar…
– Nu am zis că este iarnă…Am spus că vine iarna!
– Da…Va veni…odată…. – spune calm Gogoşar.
– Categoric.
– Da…
– Ştii că vara trebuie să iei sanie iar iarna….
– Este toamnă!
– Da…da…
– Şi ce trebuie să iei ? – întreabă cu o voce care semnala o posibilitate de harţă, a lui Gogoşar.
– Depinde.
– Începi să mă enervezi….
– Nu.
– Atunci, ce insinuezi….
– Nimic. Eu mi-am cumpărat echipamente pentru ski
– Serios?
– Da. Am şi bete ski .
Gogoşar se apropie de Pătrăţel şi-i pune mâna pe frunte. Apoi se retrage în “cochilia “ lui, pe canapea şi spune oftând:
– Iar ai visat ceva…temperatură nu ai…
– Păi…eu m-am decis ca în vacanţa de iarnă să merg la munte, la schi.
– Serios?
– Da.
– Păi nu ai schiat niciodată!
– Totul are un început.
– Crezi…
– Nu cred nimic! Sunt sigur că voi putea. Dacă am echipament adecvat, pot orice!
– Bine…Eu nu zic nimic…
– Păi nu! Tu o să vii cu mine!
– Chiar? Eu nu sunt omul munţilor!
– O să-ţi placă! Sunt ferm convins!
– Cum aşa?
– Iarna trebuie să ne distrăm ca şi vara. Iarna nu-i ca vara!
– Haha…Aşa este…Unii chiar nu ştiu…Iarna este frig!
– Dar te încălzeşti …Este minunat!
– Visezi! Cred că nu ai băut cafeaua de dimineaţă…
– Da….visul poate deveni realitate!
– Poate te accidentezi! Mai ajungi la spital…
– Nu. Mi-am cumpărat casca ski şi nimic nu mă opreşte – spune hotărât Pătrăţel.
Gogoşar îşi priveşte vecinul, uimit, după care i se adresează:
– Tu chiar vorbeşti serios!
– Mereu sunt serios!
– Chiar vrei să pleci la munte?
– Da. Vin turişti străini la noi, iar eu să plec spre alte zări?
– Dar nu ai mai fost plecat în alte părţi… Adică, cam pe nicăieri…
– Plec la schi. O să am un instructor şi o să trăiesc momente de neuitat…cu tine, dacă vrei!
– Dar eu habar nu am de nimic…
– Nimeni nu este învăţat! Trebuie să începem…
– Bine…bine…dar tot mi-e teamă….
– Mie nu. O să vezi ce bine va fi. Avem echipament adecvat, avem spirit de luptători…
– Da…da…Mai ales eu!
– Deci, clar, plecăm la schi.
– Să ştii, că abia aştept iarna…deşi nu prea o agreez…în general.
– Trebuie să profităm de tot ceea ce ne apare în viaţă!
– Ai dreptate….
– Deci, rămâne stabilit. Vom pleca la schi, pe munte!
– De acord…am ceva clăpari şi eu…
– Vom lua ceea ce ne trebuie. Noi vom avea o vacanţă de neuita!
– Parcă şi văd…
Pătrăţel continuă să-şi facă planuri pentru iarna care se apropia, iar Gogoşar, simţea că ideile vecinului încep să-l acapareze din ce în ce mai mult.

Lasă un răspuns

