Pătrăţel tridimensional

Liniștea din jur este întreruptă de sunetul telefonului. Pătrățel, scoate tacticos mobilul, privește ecranul, reduce sunetul televizorului și răspunde calm:
– Alo, da!
Gogoșar și Gogonel își întrerup propriile activități, așteptând ca prietenul lor să-și termine convorbirea. Acesta ascultă atent cele spuse de persoana de la celălalt al capăt al firului, dând aprobator din cap. Apoi se ridică de la locul său și merge la masa lui Gogoșar, unde încearcă să ia un pix, însă acesta se încăpățânează să fie doar un desen! Pătrățel rămâne uimit, iar Gogoșar îi ofera obiectul căutat. După câteva secunde, Pătrățel începe să noteze, bombăne ceva de neînțeles și închide telefonul. Începe să acorde o atenție deosebită imaginii care-l pusese în dificultate cu ceva timp în urmă.

3d

După studiu de caz, se uită întrebător la cei prezenți. Gogoșar chicotește, după care i se adresează:
– Este doar o simplă imprimare 3D .
– Am crezut că este real….
– Așa și pare – remarcă Gogonel.
– Cu o astfel de printare, orice obiect imaginar, devine realitate!
– Mda…Se poate edita orice obiect?
– Da, Pătrățel.
– Vreau și eu un cadou personalizat…Da. Îmi fac o cană cu poza mea! – spune hotărât Pătrățel.
– Dar cum se face – întreabă mirat Gogonel. Înțeleg televiune 3D…
– Păi și eu m-am întrebat, iar cei care l-au realizat pentru mine mi-au spus că este un proces de manufacturare aditivă.
– Adică, mai pe înțelesul meu? – întreabă Pătrăţel
– Adică, se transpune un model digital… adică computerizat, un design conceptual, în obiect fizic real, cu ajutorul unei imprimante 3D, prin depunere succesivă a unor straturi din plastic sau răşină
– Wow , ce tare! Oricum nu am înțeles nimic, dar îmi voi pune idea în aplicare!
– Mie nu-mi faceți cadou o asemenea imagine…Tot vine ziua mea, în curând! – zice Gogonel
– Când este ziua ta? – întreabă mirat Pătrățel
– Mereu….Fiecare zi este o sărbătoare!
– Bine…bine…ziua ta este peste vreo opt luni …
– Da Gogoșar, dar cadourile se iau din timp – insistă Gogonel, cu ideea lui.
– Eu îmi fac cana… – hotărește Pătrățel.
– Pentru printare cu materiale PLA si ABS plătești cu 20% mai puțin în săptămâna 21 – 28 Noiembrie.
– Chiar?
– Da …
– De ce?
– Este în perioada Black Friday! – explică Gogoşar
– Gata, am plecat să-mi fac comanda! – spune Pătrățel, ridicându-se de la locul său.
– Dar știi unde? – întreabă Gogoșar.
– Da…
Pătrățel arată celor prezenți, zâmbind, bucate de hârtie pe care-și notase datele primite prin telefon, iar lângă acestea era și adresa firmei care-i făcuse proiectul 3D, lui Gogoșar.

Lasă un răspuns

