Omul din spatele monitorului

Zilele trecute mă oprisem pentru câteva clipe de la treburile cotidiene, realizate cu ajutorul laptop-ului. Am sesizat că ora era una „târzie”, de genul celor cu o singură cifră. Brr! Timpul trece repede.

Mi-am dat seama că nu apucasem să discut la telefon cu anumite persoane… Repede, reusesc să trimit pe o reţea de socializare câteva cuvinte uneia dintre ele. Pentru cealaltă persoană, trebuie să-mi fac puţin timp pentru o scurtă vizită, aceasta nefiind un „om” obişnuit al internetului.

Astfel am constatat că noi oamenii, în general, comunicăm mai mult prin intermediul internetului şi prin ceea ce ne oferă aceasta. Începem să ne îmbogăţim viaţa cu tot mai mulţi prieteni virtuali iar încet, îi uităm pe cei reali. Nu mai reuşim să ne descurcăm în ambele „lumi”, motiv pentru care, una o ignorăm…

Oare am reuşit să comunicăm cu cineva, mai mult în viaţa reală decât prin intermediul calculatorului?
La servici, dacă vrei să comunici cu colegul de birou, îi trimiţi un mail, deşi este mult mai uşor să-i adresezi câteva cuvinte. Poate vom ajunge să comunicăm cu partenerii de viaţă tot prin intermediul mesajelor scrise ( nu cele pe hârtie, de genul : „Du gunoiul”, „Calcă rufele”, „Dă drumul la maşina de spălat”  ) , cele pe mail…! 
De multe ori, nici nu cunoaştem real, omul din spatele monitorului, cel cu care conversăm, acesta fiind doar o imagine pe sticlă! Este minunat să avem prieteni , dar important este să ne întâlnim cu ei, în viaţa reală! Cu cât avem mai mulţi prieteni adevăraţi, cu atât suntem mai bogaţi!

Omul din spatele monitorului este pregătit pentru orice în habitatul său, dar uneori, pus în viaţa reală de zi cu zi, în anumite ipostaje, esuează!
Este tot mai greu să socializezi în viaţa reală, cu cei din jurul tău. Prietenia este cea mai mare avere personală. Dependenţa de internet duce de multe ori, la reducerea abilităţilor de socializare.

Noi călătorim de-a lungul vieţii, suntem ca un tren care trece prin mai multe staţii. Uneori uităm să oprim pentru a lăsă anumite persoane să urce în trenul vieţii noastre, alteori nu… Totul depinde de noi.

Pulsul străzii diferă foarte mult de agitaţia de pe reţelele de socializare. Dacă ar dispărea internetul pentru o scurtă perioadă de timp, cum ar fi viaţa? Am începe să studiem în dicţionare anumite cuvinte necunoscute, ne-am deplasa mai mult la prieteni, rude, chiar dacă am avea şi opţiunea telefonului. Şi cel mai mult, important, o să fie nevoie să comunicăm, pentru a ne descurca, să avem un GPS comunicant.

Cum ar fi, să existe o comunitate care să fie în lumea virtuală, dar cei de acolo să se întâlnească şi în viaţa reală! În acest fel, nu vom avea regrete, că viaţa trece…
De-a lungul existenţei mele, am reuşit să mă împrietenesc, din depărtare, cu mai multe persoane, prin diferite moduri. De asemenea , am reuşit în mare parte să-i cunosc aşa cum sunt în realitate. Emoţia unei întâlniri cu o persoană despre care ştii totul virtual, dar nu o cunoşti cu adevărat este ca o primă întâlnire între îndrăgostiţi.

Socializarea a ajuns o adevărată problemă în ziua de azi. Teama, neîncrederea, indiferenţa …. şi multe altele, ne influenţează drastic destinele. Omul pe care-l vedem în pe sticlă faţa noastră, poate fi un „fals”, dar cel care se află lângă noi, nu ne poate păcăli, la infinit!

Totul depinde de noi, în care lume dorim să trăim mai mult. Este minunat să admiri pozele pe internet cu peisaje mirifice, dar mai sănătos şi plăcut este să mergi personal, să străbaţi cărările… adevărate căi ale vieţii!

Komun

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2014.

2 răspunsuri la Omul din spatele monitorului

  1. Cat de bine ai spus ca „un prieten real nu te poate pacali la infinit”, unul virtual are sigur toate sansele sa o faca. Sper sa inteleaga cat mai multi oameni lucrul asta🙂

    • cluc24 spune:

      Totul depinde de caracterul omului. In timp acumulezi experienta si descoperi multe..Dar un om cinstit, nu „pacaleste” pe altcineva nici in viata reala, nici in cea virtuala. Dar asemenea oameni gasesti mai greu…

Lasă un răspuns

